Voordelen

  •  Bereikbaarheid collega’s altijd zichtbaar
  •  Collega’s mobiel bellen met verkort kiesnummer
  •  Eén voicemail voor vast en mobiel
  •  Altijd uitbellen met een vast nummer

Integratie Vast en Mobiel in 1 (HIP) centrale

VAMO (Vast-Mobiel integratie) integreert vast & mobiel, en maakt volledig geïntegreerd bellen via uw bedrijfscentrale mogelijk. Daarmee is uw mobiele toestel een volwaardig onderdeel geworden van de telefooncentrale. U bent vast en mobiel op één enkel (vast) telefoonnummer bereikbaar en u belt via één (vast) nummer uit.

Het integreren van het mobiele telefoontoestel in de hosted telefooncentrale geeft unieke mogelijkheden.

  • De telefonische beschikbaarheid van het mobiele toestel is altijd zichtbaar voor collega’s
  • Collega’s met een mobiel toestel kunnen op extensie (verkort nummer) bellen en gebeld worden
  • Er is één vast-mobiele voicemail
  • Heeft de gebruiker zowel een mobiel als een vast toestel? Dan gaat het vaste toestel ook over als het mobiele nummer gebeld wordt en andersom
  • Voor privé gebruik kan het toestel losgekoppeld worden van de telefooncentrale
  • De functies wachtstand, gesprek toevoegen, driegesprek maken en doorverbinden zijn direct te bedienen via de telefoon (indien ondersteund door het toestel)
  • VAMO ondersteunt elke type mobiel toestel (dus niet alleen smartphones), en er is geen App (meer) nodig om met het vaste zakelijke nummer te bellen

Identiteit

Uitgaand bellen vanaf 1 nummer
Met VAMO bepaalt u zelf de identiteit, waarmee u belt. Dit kan zijn het mobiele nummer, het persoonlijke zakelijke nummer of het bedrijfsnummer. Het is via de HIPPER app te allen tijde mogelijk te wisselen tussen deze identiteiten.

Bellen

  • U kunt uw collega’s met uw mobiele toestel bellen op hun extensie (verkort intern nummer).
  • U belt altijd uit met uw vaste nummer, ofwel uw vaste nummer wordt in de nummerweergave getoond. Afhankelijk van de instelling van de telefooncentrale is dat uw persoonlijke directe nummer, of het centrale bedrijfs- of afdelingsnummer.

Gebeld worden

  • Al uw toestellen gaan over bij een oproep op uw verkorte nummer, uw vaste nummer en uw mobiele nummer. Indien gewenst kunt u het vaste of mobiele toestel (tijdelijk) niet laten mee rinkelen.
  • U kunt een oproep naar uw vaste nummer of verkort intern nummer óók opnemen op uw mobiele toestel.
  • Als iemand uw mobiele nummer belt, gaat naast uw mobiele toestel ook uw vaste toestel over (als u een vast toestel heeft).

Voicemail

U heeft één voicemail voor zowel uw vaste als mobiele toestel. Voicemail is op twee manieren in te richten:

  • Voicemail naar e-mail – ingesproken berichten worden naar een in te stellen e-mailadres verzonden, zodat u deze via uw e-mail-programma (op de smartphone) kunt afluisteren. Het is niet mogelijk de ingesproken berichten via de telefoon af te luisteren.
  • Voicemail-box – ingesproken berichten worden opgeslagen in een voicemail-box, zodat u deze via de telefoon kunt afluisteren. Hiervoor dient een specifiek e-mailaccount als voicemail-opslag ingericht te worden.

Gespreksbediening

U kunt een groot deel van de gespreksbediening doen via de standaard telefoon app of dialer van uw mobiele telefoon. Afhankelijk van het type toestel is het mogelijk om wachtstand, gesprek toevoegen en driegesprek te bedienen. Doorverbinden wordt door mobiele toestellen niet ondersteund. Hiervoor kan de HIPPER app gebruikt worden.

  • Wachtstand – Met VAMO is het mogelijk een gesprek in de wacht te zetten, zodat u een tweede gesprek kunt opzetten. Of tussen twee gesprekken te wisselen.
  • Driegesprek – Zodra u een tweede gesprek heeft opgezet, of nadat u (via wisselgesprek) een tweede oproep heeft beantwoord, is het mogelijk deze gesprekken samen te voegen tot een driegesprek.
  • Doorverbinden – Doorverbinden wordt door mobiele toestellen niet ondersteund. In dat geval kan via de HIPPER App een gesprek worden doorverbonden naar bijvoorbeeld een collega.
  • U kunt een gesprek ‘on the fly’ verplaatsen naar een ander toestel met *11. Als u bijvoorbeeld in gesprek bent op uw vaste toestel, en u toetst vervolgens *11 en ‘bel’ op uw mobiel, wordt het gesprek verplaatst naar uw mobiele toestel

Zakelijk of privé

U kunt via de HIPPER app VAMO uitschakelen, zodat uw mobiele telefoon (buiten kantoortijden) wordt losgekoppeld van de telefooncentrale. In dat geval belt u weer uit via het mobiele nummer. Let wel op: er is op dat moment geen voicemail-box meer beschikbaar (ook krijgen bellers geen begroeting te horen).

Bellen bij verstoringen

Het is mogelijk dat de integratie met de telefooncentrale wegvalt als er verstoringen zijn op het vaste telefonie-netwerk, of op de koppeling tussen het vaste en mobiele netwerk. Bij dergelijke verstoringen blijft uw mobiele telefoon automatisch functioneren in zogenaamde ‘survival mode’. Er wordt voorbijgegaan aan de telefooncentrale en u belt direct via het mobiele netwerk.

Benieuwd wat dit voor uw organisatie kan beteken? We laten u graag de mogelijkheden zien tijdens een persoonlijk gesprek. Bel +31 20 624 72 84 of e-mail office@miki-business-software.nl.