Voordelen

  •  Lagere kosten, betaal naar verbruik
  •  Altijd bereikbaar via één nummer
  •  Geen technische kennis nodig
  •  Efficiënt communiceren, gekoppeld aan CRM, ERP.

Hosted Telefonie, is dat voor mij interessant?

Hosted IP Telefonie of HIP, je komt het steeds vaker tegen. Techniek is ontwikkeling, dus ook de telefonie voor je bedrijf. Wanneer is het interessant om over te stappen op Hosted Telefonie? En vooral waarom? We hebben het voor je op een rij gezet. Is het jouw tijd om te kiezen voor HIP?

Wil je:

  1. Kosten besparen op je telefooncentrale en toestellen;
  2. Telefoons eenvoudig kunnen beheren en aanpassen, ook als je niet op kantoor bent;
  3. Eén telefoonnummer waarop klanten jou kunnen bereiken, of je nu op kantoor bent of niet;
  4. Communicatie met je klanten direct kunnen koppelen aan je boekhouding, database, CRM of ERP systeem;
  5. Altijd bereikbaar blijven, ook bij lokale internet- en stroomstoringen;
  6. Eén aanspreekpunt voor service en support en één factuur.

Kun je twee of meer vragen met ‘ja’ beantwoorden? Dan is het tijd om voor HIP te gaan!

Hosted IP Telefonie

1. Bespaar kosten op telefooncentrale en telefoontoestellen

Wanneer je een gewone telefooncentrale hebt, weet je uit ervaring dat de hardware en software met de jaren veroudert. Techniek verandert en ontwikkelt zo snel!
Kies je voor een ‘telefooncentrale in de cloud’ dan heb je daar geen last van. De software wordt regelmatig geüpdate en ieder jaar voorzien van nieuwe functionaliteiten.
Qua telefoontoestellen heb je keus uit alle beschikbare merken, dit is dus niet meer afhankelijk van je telefooncentrale of leverancier. De VOIP toestellen zijn gemiddeld 40% goedkoper dan vergelijkbare toestellen voor een gewone telefooncentrale. Wil je alleen met smartphones werken? Dat kan ook! Of wil je bellen vanaf je laptop of pc, dan heb je alleen een headset nodig.
Voor Hosted Telefonie betaal je een vast bedrag per medewerker per maand. Dit bedrag is gebaseerd op de functionaliteiten die je per medewerker nodig hebt. Dat kunnen standaard belfuncties zijn, maar ook de professionele receptioniste- of call center functionaliteiten zijn beschikbaar.

2. Eén nummer overal bereikbaar

Eén telefoonnummer op je visitekaartje, eenvoudig voor klanten en relaties. Toch kun je de gesprekken overal beantwoorden. Zit je niet achter je bureau, dan schakelt de centrale automatisch door naar je mobiele telefoon. Ben je ook daar in gesprek, dan kun je (tijdelijk) laten doorschakelen naar een collega of groeps voicemail box.

3. Snel en eenvoudige uitbreiden

Bij Hosted Telefonie betaal je per licentie per maand. Krijg je er nieuwe medewerkers bij, dan kun je eenvoudig het aantal licenties uitbreiden. Het aantal licenties kan niet worden beperkt door de capaciteit van de telefooncentrale, zoals dit bij een gewone telefooncentrale wel het geval is.
Verlagen van het aantal licenties kan ook per maand worden geregeld. Erg kosteneffectief, je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk nodig hebt.

4. Telefonie instellingen beheren van smartphone, tablet of pc

Om de instellingen van de telefooncentrale in de cloud te beheren en wijzigen is geen technische kennis nodig. De instellingen kunnen via pc of tablet worden aangepast via een speciale website of de HIP Express app. Per licentie kunnen de instellingen eenvoudig worden bewerkt via de HIPPER app op de smartphone. Iedere medewerker kan zelf regelen dat de gesprekken worden doorgeschakeld naar mobiel of naar een collega.

5. Communicatie met klanten eenvoudig gekoppeld aan boekhouding, database, CRM of ERP

Gebruik je een boekhouding-, database-, CRM of ERP systeem die kan worden gekoppeld? Dan kan de HIP telefooncentrale hieraan worden gekoppeld. Belt er een klant of relatie op, dan worden alle beschikbare gegevens direct getoond bij het binnenkomende telefoongesprek. Gebruik je meerdere databases met klantgegevens? De telefooncentrale kan aan 5 databases worden gekoppeld. Ook kun je vanuit de klantdatabase een telefoonnummer aanklikken en direct bellen.

6. Altijd bereikbaar, ook bij lokale internet- of stroomstoringen

Met Hosted Telefonie communiceer je altijd via het zakelijke netwerk van KPN. Het netwerk is dubbel uitgevoerd en wordt 24/7 bewaakt. Er is dus altijd een plan B. Daarnaast is Hosted Telefonie nooit onderhevig aan de gevolgen van lokale kabelbreuk of stroomuitval. Zelfs als alle apparatuur van het bedrijf door storing is uitgevallen, kun je de centrale nog bereiken via de smartphone. Telefoongesprekken worden automatisch doorgeschakeld naar je smartphone, zonder dat de klant dit merkt. Optimaal bereikbaar!

7. Eén aanspreekpunt

Met Hosted Telefonie heb je nog maar één aanspreekpunt voor een volledig beheerde oplossing. In tegenstelling tot een traditionele telefooncentrale zal een telefooncentrale in de cloud nooit verouderen., je hebt dus ook geen operationele zorgen.
Altijd voorzien van de nieuwste functionaliteiten, omdat het platform continu up-to-date wordt gehouden. En je hebt geen technische kennis nodig om de instellingen aan te passen. Iedere medewerker kan de instellingen zijn of haar eigen licentie eenvoudig aanpassen via de HIP Telefonie Toolbar of de HIPPER app. Heb je toch een vraag? Bij MIKI heb je een vaste contactpersoon die jouw bedrijf kent en je direct kan helpen.

8. En HIPPER dan HIP, videobellen vanuit je eigen kantoor

Heb je nog een apart systeem voor de intercom, slagboom of andere videocommunicatie? Integreer dit in HIP! De intercom wordt dan onderdeel van je telefooncentrale, die kun je dus ook vanaf je smartphone bedienen. Stel dat de receptioniste met lunchpauze is, dan neem je de intercom eenvoudig over met je mobiel.

Ook videobellen of vergaderen met beeld kan vanaf je bestaande telefoonnummer. Dit videobellen werkt op elk apparaat, dus ook op je mobiel met Android of Apple en Tablet of PC. Investeer in de relatie met je klant door een nieuwe manier van communiceren met beeld.

Wil je weten hoe jij over kunt stappen op HIP? Wij helpen je graag met goed advies en een snelle implementatie. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!
Bel +31 20 624 72 84 of e-mail office@miki-business-software.nl.